søndag 10. april 2022

Vinterferie 2022 Day 1

Endelig ble det ferie på oss. Siden jeg skulle slutte i min jobb og begynne i en ny, hadde jeg noen dager til overs.

Da falt valget på London i vinterferien. Vi tok et fly ganske så tidlig, men skal man på ferie så klarer man alt.

Vi landet på Gatwick og to det vanlige toget inn til byen. Dette er endel billigere enn expresstoget og tar 15 min lenger. Men hva gjør vel det!

Første vi gjorde var å dra til hotellet for å levere all baggasje. Vi bodde på Park Plaza County Hall som ligger like ved Waterloo station.

Vi fikk sjekket inn med en gang. Fikk rom ganske høyt oppe og med utsikt rett til London Eye.

Bra rom som var delt inn i to, «stua» som barna sov på og soverommet som vi sov på.

Vi dro ut ganske så kjapt. Vi tok mye t-bane rundt. I London har de et genialt system at man kan legge på bankkortet sitt for hver tur man tar. Prisen vil aldri overstige en viss sum, husker ikke helt hva det var, men tror det var rundt 90 kr.

Først stopp var Sky Garden. Dette er et nytt bygg med fantastisk utsikt over byen. Husk på å booke billetter på forhånd.

Vi hadde booket oss inn til kl.13 og rakk å få i oss en liten matbit først. Lunsjen ble tilbrakt på Pret a Manger.

Så stelte vi oss i kø og kom opp relativt raskt. Her var det som en liten oase inne, med koselig kafè og sitteplasser.

Etter det dro vi til Oxford Street for å dra innom Disney Store. Der fikk lillemor seg en liten bamse (føler vi ender opp med en ny bamse hver gang vi er på tur). Guttungen fant ikke det han lette etter.

Etter litt titting ville jeg ha kaffe og hadde funnet ut at EL&N lå inne på Selfridges. Har sett meg ut den kafeen lenge. Så da gikk vi jentene på IG-kafe og gutta tok en pizza rett ovenfor.
Mye flotte store kaker og kule drikker.

Etterpå gikk vi videre på Oxford for å titte litt og så bar det hjem på hotellet for å slappe litt av før middagen.

Jeg hadde funnet et kult sted som het Inamo, hvor de hadde slike interaktive bord som man kunne tegne og spille på. Dyr restaurant med Sushi på menyen og ungene gikk fort lei av spill som ikke funket.
Så da fikk vi prøvd et sånn turistfelle sted!

På vei hjem gikk vi gjennom Covent Garden, forbi Big Ben og over broen tilbake til hotellet.
Gikk mange skritt den dagen, så tror alle var fornøyd med dagen.